för jag har tagit studenten!

Veckan som har varit, var en utav av dom bästa i hela mitt liv!
Alanya är också i toppen men den här veckan var speciell.
Jag tog studenten med mina fina klasskompisar Jennifer, Robin, Daniella, Mathias och Mardin!!

Studentdagen började med att vakna tjugo i fyra för att en mygga väckte mig. Sen såklart kunde jag inte somna om.. Så jag låg vaken tills jag skulle upp vid halv sex. Fixade i ordning mig och allt det där. Jag har nog aldrig varit så noga med att fixa frisyren! Sen tog mamma lite kort på mig så man hade några där man såg fräsch ut.. haha.

Vid halv åtta åkte vi ner till Åker. Fast halvvägs kom vi på att vi glömt champangen hemma, så det var bara att vända. Sen hämta vi Jennifer och Robin för att åka in till Daniellas kille Adam för att ha champangefrukosten där.
När vi väl kom dit så gick vi hem till dom och efter ett tag fråga Matte om vi hade med oss fotograferingskorten.
Givetvis hade jag glömt min.. Tänkte att det borde finnas på skolan när man tagit kort. Men för att vara på säkra sidan ringde jag mamma och bad henne hämta dom och komma in med dom. ( MAMMA DU ÄR BÄST!).
Frukosten var rolig och god. Vi käka vitlöksbröd, jordgubbar, baugetter, rabarberpaj och drack champange.

Sedan fick vi skjuts tills skolan av Adam och Anita hans mamma. När vi kom dit så fotograferade vi oss. Klockan var då ca 10.00. När det var klart var vi lediga tills kvart i tolv. Så vi gick ner till stan och det var så grymt varmt redan då!!! Jag hade redan fått skavsår på tårna och börjat blöda.. Ringde Amanda och sa att vi hade mer än en timme att bara sitta av. Så hon kom ner med lite tillfriskningar och tog massa kort på oss!


När klockan närmade sig kvart i tolv gick vi upp till thomashallen och gick in till Kabaren (vet ej om det stavas så).
Lärarna gjorde lite spex saker och det var så grymt jäkla kul att se. Amanda hade tipsat mig om att ta massa kort. Så jag spelade in det mesta så man minns det om några år.

När det var klart åkte vi upp till skolan igen och skulle få lunch. Det bjöds på kycklingspett med cous cous. Kycklingen gick ner och sedan var det dags för stipendier att delas ut. Mathias, Daniella och Mardin fick i våran klass! GRATTIS :D

Sen skulle vi tillbaka till klassrummen för att få betygen. Lena kom aldrig och vi vart ängsliga om att vi ville upp till fönstret och skrika. Men sen till slut kom hon och vi sprang upp så fort hon blev klar!!

Känslan som kom därefter var otrolig!!!!!!!!!!!! Vi hade tagit studenten!!!!!!!! Skrek som en galning och såg min snygga bild som mamma valt ut. Jag har klätt ut mig till häxa och jag har oranget hår.. hahaha!!


Sen så sprang vi ut!!!!!

Träffade alla som kommit för min skull! Fick massa gosedjur och urinpåsar från Nonne.. haha!!!!
Var så svettig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Tack alla som kom dit och krama mig :D


Sen gick vi till flaket och det var så maxxat alltså :D Roligaste på hela dagen!!


Sen åkte jag hem och fick träffa alla som kom till mig!
Fick så fina presenter av alla!
Tack för att ni kunde komma <3

Kvällen fortsatte med utgång i Strängnäs och sen slockna man direkt när man la sig på kudden :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket man än ogillar någon ska man inte skita i att berätta vart champangefrukosten va någonstans eller utesluta från klassen , du kan skylla ifrån dig eller inte ni alla är lika skyldiga man tar bara studenten en gång den är lika viktig för alla ! Vilken klassnivå ligger ni på egentligen?

Och hur kan man ha mage att ta imot ett Friendsstipende när man själv är en typ av mobbare , det är ju bara att beklaga

2011-06-13 @ 17:04:21
Postat av: Amanda

Lisa, vann du ett stipendie ändå?? Annars är kommentaren över väldigt idiotisk.

2011-06-13 @ 19:31:05
URL: http://amandiii.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det var inte jag som fick stipendiet..

2011-06-13 @ 19:37:18
URL: http://nonemorethenlisa.blogg.se/
Postat av: johanna törnqvist

Först och främst, kan man ju stå för vem som kommenterar, eller det framkom ju ganska klart vem det var här, men varför klaga när man inte gjort sig förtjänt av en examen? Va glad för deras skull istället.

2011-06-16 @ 14:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0