destination usa!

Godmorgon på er!
Tänkte att jag skulle dela med mig av dom roliga nyheterna här också.. Nej det här inlägget kommer tyvärr inte handla om Harry Potter.. haha!! Även om jag kanske kommer besöka ett harry potter land inom snar framtid ;)

Jag ska äntligen få åka till USA och spendera ett år där med en underbar familj!!! :D Jag ska äntligen få uppleva den amerikanska julen, halloween, och alla andra högtider som dom har som inte Sverige har! Jag ska få lära känna mig själv på ett helt annat sätt och jag ska få träffa nya vänner!!! :D

Så följ mitt äventyr på Min au pair blogg!!!

Pussss

Harry Potter!!

Hejsan!!
Shit va bra harry Potter and the Deathly hallows part 2 var!!! Rös genom hela filmen. Hände så mycket saker som man inte trodde, fast vissa grejer hade jag faktiskt redan klurat ut hehe. Kollade 3D också, trodde  vi inte skulle det men Kicki hade beställt det. Så första gången jag satt på bra platser och fick se i 3D. Var inte så många effekter men ändå :D

Hann inte äta upp mina kära popcorn och då åt jag nästan hela tiden!!!

Idag har det var bra väder. Så jag har hunnit bli lite brun, ÄNTLIGEN!!! Har känt mig som jag gör under vintern och det är hemskt. Får hoppas att det bli någon bra dag till med sol i alla fall.

Idag ska jag inte göra så mycket. Familjen från USA ska ringa så jag hoppas på bra meddelanden därifrån :d

Pusss

it all ends here

HARRY P, HARRY P, HARRY P!!!!!!!!!!!
Idag är dagen som jag längtat till kommen.  Egentligen vill jag ju inte att det ska ta slut men det ska bli så mäktigt att få se sista filmen. Längtar tills jag kommer få köpa hela boxen med filmerna <3
Jag och Kicki ska åka strax vid sju upp till Heron. Vet inte om vi ska käka där.. Men en stor popcorn ska det bli, som alltid! För jag har märkt( jag orka äta en stor själv en gång) att en mellan är för liten och en stor är för stor!!
Men idag ska jag fan trycka i mig en stor popcorn :D

you know I'll do anything for you

Godmorgon!
Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har jobbat klart mina tre veckor i rad på järna trä nu. Har en vecka kvar eftersom jag bytte med Anna. Lyckades bli sjuk första dagen på riagården.. så har legat sen i tisdags med feber. Har ingen just nu men jag är fortfarande jätteseg och har lite ont i halsen. Vaknade tidigt imorse så tänkte att jag skulle städa, så nu har jag och mamma snart gjort fint här hemma :)

Håller på att kolla på alla Harry Potter filmer eftersom sista hade premiär i onsdags <3
fy fan va dom är bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nästan så jag börjar gråta.... den kommer vara så mäktig!!!!!!

PUSS

run to the hills

Godmorgon på er!
Idag går jag in på min sista arbetsvecka. Ska iofs jobba v.32 också men jag hinner få vara ledig ett bra tag innan dess.
Ska bli skönt att få sova ut om dagarna. Härligt är det också att jag jobbar tidigt den här veckan.

I lördags så jobbade jag på dagen. Sen när vi kom hem så firades pappa med hans berömda korv med bröd.
Kicki och jag funderade på att gå ut men vi fick inget svar från hennes kompis om vi kunde komma. Men sen när det var en timma kvar tills bussen gick så fick vi reda på att det är bara att komma. Så jag fick bokstavligen slänga mig in i duschen och stressa som en antilop! Men jag hann tvätta håret och torka det på minuter och jag hann till och med till bussen! Kvällen var grymt kul, ännu roligare i efterhand för jag och Kicki vart lite sura på varandra.. HAHAHA!!!!!!

På morgonen vakna vi hos Linus hennes gamla klasskompis. Sen drog vi in till stan, käka donken och drog vidare till Tuna Park. Amanda och Henke var där så vi tiggde skjuts av dom hem. Jag skulle väl inte handla någonting eftersom min budget är rätt tajt om jag ska utomlands och till USA.. men jag har velat köpt mig ett par löparskor ett bra tag och igår passade jag på. Dessutom var det 25% på hela köpet så dom blev billgare. Jag älskar att kunna ha juniorskor <3

Var ju självklart ute och testsprang dom igår. Klarade att springa runt sjön, 8 km, utan att stanna och det har jag aldrig gjort förut :D:D

så det var min helg.. puss

äntligen fredag!

Godmorgon på er!
Som sagt blir det inte att jag skriver så mycket nu. Mycket beror på att jag jobbar så det finns inte så mycket att skriva om vad som har hänt. Har i alla fall börjat planerat att åka utomlands runt den 20 augusti igen!!! :)
Jag, Kicki och kanske Jennifer. Sen ska lucas och hans kompisar också kanske åka.
Antingen blir det Alanya eller Aiya Napa!!! Så jäkla nice!! :D

Au pairandet står still just nu.. Hatar att inte veta vad som kommer att hända i höst...

Pusss

midsommar!

Gokväll på er.
Igår var det midsommar och kvällen var kul!!
Bortsett från vissa saker. Har ingen lust att skriva i bloggen typ. :D

pusss

göknessdjuret!!!!

Den här helgen har varit KANON!!
Började med att (okej, torsdag är inte helg men men) jag och Kicki var ute och fiska. Fick en riktigt stor abborre!
Så då bestämde vi att vi skulle fiska i helgen också. I fredags så tog jag det bara lugnt hemma, kolla heroes. Sen vid fyra tiden åkte jag och Jennifer till Eskilstuna för att vänta på att Kicki skulle sluta.
Köpte en fejk onepiece hihi och världens finaste virkade linne!!

På kvällen så åkte vi och såg Baksmällan 2. Lika bra som ettan, fattar inte hur dom kommer på allt.
Innan bion så såg jag att Petter en kille jag träffa på Gothia hade ringt så jag rinde upp, men fick inget svar.
Men han ringde upp direkt och fråga om det var fest i strängnäs. Jag frågade om han skämta! Dom skulle på match på lördag, hammarby hade match och då tänkte de att dom kunde komma ner och hälsa på!

Så Petter, Martin, Kalle och Adam kom och hälsade på. Kan fortfarande inte fatta att dom var här faktiskt!
Sjukt kul att träffa dom :D

På lördag jobbade jag och sen så åkte jag och Kicki ut och fiska igen. Fick ingen fisk direkt så vi la i ankaret och kasta lite och helt plötsligt säger Kicki att hon är fisk!! Och när vi ser det så är det fan ingen fisk, det är ett monster!!!
Vi skriker som galningar och hon säger att hon inte vågar. Jag vågade inte ens ta upp den där jäklen i håven nästan!!
Men tills slut lyckades vi till och med döda den !!!!! Kommer aldrig glömma Kickis panikslagna ansiktsuttryck, darrande ben och gråten i ögona hahaha :D:D:D

och så vann vi matchen mot bissarna med 4-1!!!

reaching a fever pitch

Hallå!
Önskade jag skulle skriva lite senare. Men blev väckt av telefonen för en halvtimma sen..
Igår så jobbade jag och det gick som fina fisken. Sen var det iväg på fotbollsmatch och det var hur kul som helst att spela. Vi vann över Oxelösund med 0-4!!! Så jävla bra vi har blivit. Men det roligaste och mest spännanade matchen återstår. När vi spelade i fyran så mötte vi Bissarna från nyköping. Vi spelade lika mot dom båda gångerna. Så det ska bli kul och se hur det går den här gången :D

Idag är jag ledig. Ska väl städa mitt rum. Fast först blir det några heroes avsnitt!! :D hhihi

en kommentar

Anonym om för jag har tagit studenten!:
Hur mycket man än ogillar någon ska man inte skita i att berätta vart champangefrukosten va någonstans eller utesluta från klassen , du kan skylla ifrån dig eller inte ni alla är lika skyldiga man tar bara studenten en gång den är lika viktig för alla ! Vilken klassnivå ligger ni på egentligen?
Och hur kan man ha mage att ta imot ett Friendsstipende när man själv är en typ av mobbare , det är ju bara att beklaga

Fick en kommentar om mitt inlägg om studenten och jag antar att det är från en som varit borta från skolan sen typ januari, kommit någon enstaka gång då och då. Först hade vi tänkt ha frukosten hos henne. Men när man inte kommer till skolan så måste vi ju planera om!

Som jag nämner i meningen innan så har personen inte varit i skolan sen Januari typ. Hur ska vi då kunna veta om du ens ska komma på studenten? Om en person inte varit i skolan på så länge räknar man nästan inte ens med att person som kom skulle komma.. Om jag varit borta så länge så skulle jag inte ha mage att komma till den dagen då de resterande i klassen har kämpat hur mycket som helst för att klara av att få betyg i varje ämne. Enligt min mening så ska man ha kämpat och varit i skolan så mycket man kan (självklar kan man inte komma om man är sjuk osv),man måste ha visat vilja att klara av det. Om ni så gärna ville vara med på champange frukosten så kunde man ha sagt varöfr man inte var i skolan, chekat in om hur läget är, vad man har för läxor etc. Men så var nu inte fallet. Så vi kände att vi som åt champange rukost tillsammasn ville göra det tillsammans för det är vi som varit en klass genom alla dessa tre år!

Nu ska jag inte stå till svars vad dom andra i klassen tycker. Men det är så här jag känner. Och förlåt att jag var för feg för att fråga vad du ens gjorde i skolan på studenten.. Men nu vart det som det blev helt enkelt.
Tack för mig!

för jag har tagit studenten!

Veckan som har varit, var en utav av dom bästa i hela mitt liv!
Alanya är också i toppen men den här veckan var speciell.
Jag tog studenten med mina fina klasskompisar Jennifer, Robin, Daniella, Mathias och Mardin!!

Studentdagen började med att vakna tjugo i fyra för att en mygga väckte mig. Sen såklart kunde jag inte somna om.. Så jag låg vaken tills jag skulle upp vid halv sex. Fixade i ordning mig och allt det där. Jag har nog aldrig varit så noga med att fixa frisyren! Sen tog mamma lite kort på mig så man hade några där man såg fräsch ut.. haha.

Vid halv åtta åkte vi ner till Åker. Fast halvvägs kom vi på att vi glömt champangen hemma, så det var bara att vända. Sen hämta vi Jennifer och Robin för att åka in till Daniellas kille Adam för att ha champangefrukosten där.
När vi väl kom dit så gick vi hem till dom och efter ett tag fråga Matte om vi hade med oss fotograferingskorten.
Givetvis hade jag glömt min.. Tänkte att det borde finnas på skolan när man tagit kort. Men för att vara på säkra sidan ringde jag mamma och bad henne hämta dom och komma in med dom. ( MAMMA DU ÄR BÄST!).
Frukosten var rolig och god. Vi käka vitlöksbröd, jordgubbar, baugetter, rabarberpaj och drack champange.

Sedan fick vi skjuts tills skolan av Adam och Anita hans mamma. När vi kom dit så fotograferade vi oss. Klockan var då ca 10.00. När det var klart var vi lediga tills kvart i tolv. Så vi gick ner till stan och det var så grymt varmt redan då!!! Jag hade redan fått skavsår på tårna och börjat blöda.. Ringde Amanda och sa att vi hade mer än en timme att bara sitta av. Så hon kom ner med lite tillfriskningar och tog massa kort på oss!

När klockan närmade sig kvart i tolv gick vi upp till thomashallen och gick in till Kabaren (vet ej om det stavas så).
Lärarna gjorde lite spex saker och det var så grymt jäkla kul att se. Amanda hade tipsat mig om att ta massa kort. Så jag spelade in det mesta så man minns det om några år.

När det var klart åkte vi upp till skolan igen och skulle få lunch. Det bjöds på kycklingspett med cous cous. Kycklingen gick ner och sedan var det dags för stipendier att delas ut. Mathias, Daniella och Mardin fick i våran klass! GRATTIS :D

Sen skulle vi tillbaka till klassrummen för att få betygen. Lena kom aldrig och vi vart ängsliga om att vi ville upp till fönstret och skrika. Men sen till slut kom hon och vi sprang upp så fort hon blev klar!!

Känslan som kom därefter var otrolig!!!!!!!!!!!! Vi hade tagit studenten!!!!!!!! Skrek som en galning och såg min snygga bild som mamma valt ut. Jag har klätt ut mig till häxa och jag har oranget hår.. hahaha!!

Sen så sprang vi ut!!!!!

Träffade alla som kommit för min skull! Fick massa gosedjur och urinpåsar från Nonne.. haha!!!!
Var så svettig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Tack alla som kom dit och krama mig :D

Sen gick vi till flaket och det var så maxxat alltså :D Roligaste på hela dagen!!

Sen åkte jag hem och fick träffa alla som kom till mig!
Fick så fina presenter av alla!
Tack för att ni kunde komma <3

Kvällen fortsatte med utgång i Strängnäs och sen slockna man direkt när man la sig på kudden :D

några timmar kvar

FÖR SNART SKA JAG TA STUDENTEN, FÖR SNART SKA JAG TA STUDENTEN,
FÖR SNART SKA JAG TA STUDENTEN, FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

it's a new generation of party people!

TJO!
Fy satan i gatan vad underbart väder det är ute nu. Jag älskar det! Ligger och steker så jag ska hinna få lite mer färg innan TORSDAG!!!! FÖR DÅ SMÄLLER DET!!!

Idag så åkte vi till skolan för att lämna lite böcker och fixa flaggan som vi ska ha till flaket.
Den blev så jävla snygg och jag längtar tills den hänger där på torsdag :D

värme är det bästa

Hej!
Gud vad jag trivs i sommarsolen! Att bli ännu brunare är ju verkligen inte helt fel heller.
Kom hem för ett tag sen för vi åkte ner och fick tårta hos min syster Emma som fyller 21 idag! GRATTTIS!! :D
Men nu ska jag bara dricka vatten för det är match idag och tänka på twilight trailern som har kommit ut..
Fan vad jag längtar tills premiären!!!!!!!

restaurangfestival

Hejsan!
Igår så jobbade jag ju själv på färgavdelningen och det gick faktiskt bra. Det var kunder hela tiden så klockan gick så fort. Efter det åkte jag hem och gjorde inget speciellt. Bestämde att jag och Kicki skulle till min syster Amanda på förfest och sen dra till Eskilstuna. När vi åkte in till Strängnäs gick vi och käka direkt. Sen gick vi till Amanda och fixade oss. Sen drog det igång. Var riktigt kul, vi sjöng sing star och lite sånt. När klockan blev kvart över tio fick vi skjuts till tåget. Träffade Diddi och Tim där, så vi satt och prata. Väl framme så gick vi mest runt på alla olika ställen. Kicki tyckte det var så där, men jag tyckte det var kul att träffa fok och sånt. Det var ju bara min andra gång i Eskilstuna! Bra kväll!!

Just nu ligger jag och solar och sånt. Gick in för att kolla på väderprognosen och det ska vara strålande sol just nu på Studenten!!!!!!